SELAMAT DATANG KE BLOG BSHER

Kegagalan adalah permulaan kepada kejayaan
Fikiran membawa kepada pekerjaan. Pekerjaan membawa kepada kejayaan. Kejayaan membawa kepada impian

Monday, March 29, 2010

Kisah Romantik RASULULLAH SAW



Assalamualaikum semua
Setiap hari kita baca dalam mengenai kisah rumah tangga. Kisah Poligami la, isteri curang la, suami main kayu tiga la dan macam macam lagi la. Sebut sebut pasai poligami , kisah suami lebih muda dari isteri serta suami cari bini muda ni dan pelbagai lagi cerita seringkali kita baca dalam surat habaq. Tak kira la Utusan ka, Metro ka, Harakah, Kosmo ka atau pun Berita Harian.
Macam sesuatu yang pelik pulak kalau lelaki kawin xtra. Kalo dah mampu tu, teruskan lah aja niat murni tu. Kerana itu pun di tuntut dalam Islam. Bukan apa, orang pompuan pun akan dapat manafaat nya jugak. Tapi bila sebut pasai benda tu, mestilah orang pompuan melenting habih. (aku rasa lepaih ni banyak la aku terima emel dari pompuan yang kutuk aku). Depa lagi suka kalau laki depa dok main pompuan luaq. Pi Siam ka, Surabaya ka, Batam ka dan banyak lagi la tempat tempat strategik.
Cuba la pakat pakat redho.Haaa.. ..nanti di akhirat dapat payung emas lagi. Dari segi kesihatan pun memang elok bagi pompuan kalau laki depa ada bini extra. Ni bukan saja reka reka. Banyak artikel yang mengisahkan tentang ini. Cuba cuba la banyak membaca. Ni tak Asyik nak baca kisah Mawi kawin Ekin ja. Hampeh je kisah Mawi ngan Ekin tu. Macam depa ja yang kawin. Perghh…. Lagi satu jangan dok ingat laki kat umah tu baik…..jalan tunduk ja. Pijak semut pun tak mati. Kadang yang lagu ni la lagi hantu. Baik tentu yang kita memang tahu dia ni haprak. Tapi dalam hati sapa yang tau. Tapi kaum Adam ni pun jangan la nak mengada ngada sangat. Mentang mentang aku bagi tips nak amik kesempatan konon. Mampu yang aku maksudkan disini bukan lah sekadar boleh bagi makan pakai jer, tapi merangkumi dari pelbagai sudut. Ini termasuk dari segi kasih sayang nya, giliaq malam nya dan juga hubungan silaturrahim sesama keluarga kedua dua pihak. Kalu tak leh…hah..jangan nak menggatai. Lagi satu aku nak bagi tips. Jangan suka tipu bini. Tapi sikit sikit muslihat tu boleh la.

Sebut pasai muslihat ni, aku teringat satu kisah romantik Rasulullah kita. Kisah nabi kita dengan barisan isteri isterinya. Ambiklah iktibar dan tauladan dari kisah ini bagi yang berhajat nak buka cawangan lagi satu. Kisah nya beginii….. teng teng teng….. Suatu hari semua isyteri isteri Rasulullah berkumpul di hadapan nya (macam meeting mingguan la kot). Lalu bertanya lah wakil isteri baginda. Diantara mereka, siapakah yang paling baginda sayangi? Lalu Rasullah menjawab, saya akan bagi tahu kamu semua nanti…..balik la dulu….. Selepas mendapat jawapan tersebut, maka barisan isteri isteri Rasulluah pun balik la kerumah masing masing. Selepas dari pertemuan tersebut, Rasullullah pun membelikan setiap seorang isterinya itu sebentuk cincin.Semasa menyarungkan cincin tersebut, baginda berbisik supaya jangan diberitahu kepad isteri isteri yang lain. Pada minggu berikutnya pertemuan sekali lagi di adakan bersama isteri isteri baginda. Kesemuanya berdebar debar menanti jawapan dari Rasulullah tentang soalan yang di kemukakan pada pertemuan minggu sebelum nya. Dengan tenag Rasullullah berkata; “ISTERI YANG PALING AKU SAYANGI IALAH YANG KU BERIKAN CINCIN KEPADA NYA”. Kesemua isteri Rasulullah tersenyum puas. Mereka menyangka kan diri mereka saja yang mendapat cincin. Jadi mereka menyangka diri mereka sentiasa di sayangi Rasulullah dan tidak terasing. Aku rasa cukup dulu aku citer kisah romantik Rasullullah. Insya Allah aku akan citer kisah romantik Rasulullah bersama isteri nya Aisyah di dalam bilik air di masa depan serta banyak lagi kisah kisah romantik Rasulullah yang akan aku dipaparkan untuk renungan bersama . Semuga kita semua di berkati Allah jua hendak nya. Aminnnnnn!!! !!


sumber:ahli SIM

No comments:

Post a Comment